Sayfacıbaşının Seyİr Defterİ

Bir sayfacıbaşının gözünden, görsel-işitsel-düşünsel ve de geyiksel meselelerin gayri ciddi mütaalâlarını ihtiva eder.

08 Mayıs 2007

Ay lav yu Cavaaa

Bugün Cava'da [Java] Aplet [Applet] muhabbetine parmak basmak istiyorum.

Aplet eklemek için sevgili sınıfımıza "applet" kütüphanemizi kullanıma açmamız lazım.

import java.applet.*;

Elbette bu arada "awt" kütüphanesimizi de unutmamak lazım.

import java.awt.*;

Oluşturduğumuz sınıfa da aplet ekleyeceğimizi baştan söylememiz lazım:

class apletim extends Applet{}

Süslü parantezlerin içine geçmeden önce hatırlatmamız gereken bir nokta daha var: Bizim bu apletimize dışarıdan bir erişim gerçekleşeceği için sınıfımızın umuma açık olması gerekiyor. Yani başına public kodunu eklemeyi unutmuyoruz:

public class apletim extends Applet{}

Artık süslü parantezlerin içine geçebiliriz. Burda standart olarak üç metoda ev sahipliği yapması gerekiyor: start(), init() ve paint(). Her biri değer döndürmeyen, lalettayin fonksiyonlar olmaları hasebiyle kendilerini void olarak tanımlıyoruz:

public void start(){}
public void init(){}
public void paint(){}


Yalnız burda dikkat edilmesi gereken bir olay var. paint() fonksiyonu bizden Graphics sınıfının bir objesini ister. O yüzden parantezlerinin arasında, kendisinin istediğini veriyoruz:

public void paint(Graphics gr){}

Burada ben objenin adını kafadan sallama usulüyle "gr" koydum, siz de ihtiyaca göre bir ad verirsiniz. Kısaca temel olarak bir aplet oluşturmak için gerekenleri böylece oluşturmuş olduk. Elimizdeki kod tüm olarak şu oluyor:

import java.awt.*;
import java.applet.*;
public class apletim extends Applet{
public void start(){

}
public void init(){

}
public void paint(Graphics gr){

}
}


Son olarak, bu apletimiz için bir html belgesi düzenlememiz gerekiyor. Yaptığımız aplet ile aynı klasörde olmak kaydıyla içine şunları yazıyor ve çalıştırıyoruz:

<applet width="400" height="400" code="apletim"></applet>

Anlaşılacağı gibi genişlik ve uzunluk değerlerini dilediğimiz şekilde yazıyoruz. Ben örnek olarak 400'e 400 şeklinde girdim.

Şu an apletimizde bir şey yok, ama ilerde olacak! Bizi izlemeye devam edin...

Etiketler: , , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa