Sayfacıbaşının Seyİr Defterİ

Bir sayfacıbaşının gözünden, görsel-işitsel-düşünsel ve de geyiksel meselelerin gayri ciddi mütaalâlarını ihtiva eder.

12 Ocak 2007

Sayfacıbaşı dediğin nedir ki?

Bir sayfacıbaşı olarak Gugıl'ın (google) Blogır'ı (blooger) beta sürümünden ayrılmasına binaen bir değişim, bir başkalaşım sürecine girme hevesiyle yanıp tutuştum ve seyir defterimi temize çekmeye karar verdim.

Yıllardan beri kâh o sitede kâh bu sitede sörf yaparak internet sayfaları hakkında birşeyler öğrenmenin peşinden koştum. Bazen saçmaladım bazen ciddi işler üzerinde durdum, ama yine de sonunda masal misal bir arpa boyu yolu ancak katedebildiğimi gördüm. Bazen yaptıklarımı boşa kürek çekmek olarak görüyorum, vazgeçiyorum, bırakıyorum. Sonra dayanamıyorum devam ediyorum.

Vakti zamanında kimsede bilgisayar yokken bende vardı. Vakti zamanında cep telefonu kimselerde yokken yine ben de vardı. Ve vakti zamanında öğrenci milletinden kimse faturalı hat kullanmazken ben kullanıyordum. Kimse Nokya Otzikion (Nokia 3210) modelinden haberdar değilken ben kullandım. Kimsede internet yokken ben gidip İkzuum kom (xoom.com) diye bir siteden internet sitesi alıp site tasarımına başladım. İnternet kafe sahiplerinin, oyunlardan daha fazlasından haberdar olmadıkları zamanlarda Mirç programından (mIRC) çet (chat) ortamlarına akmayı ben biliyordum.

Peki şimdi ne oldu? Herkes iternet sitesi tasarlıyor, herkesin en son çıkan cep telefonları var, çetten kız düşürmeyen çetır (chatter= chat yapan insan) yok nerdeyse. Yuh artık o kadar da değil, diyorsanız, "teşbihte hata olmaz" şeklinde bir cevap verebilirim.

Yanlış anlaşılmasın, bundan o kadar da üzgün falan değilim. Asıl üzüldüğüm nokta, benim hâlâ yerimde sayıyor olmam. Şimdi bir değişimin vakti geldi. Bir sayfacıbaşı olarak internet sayfası mutfağında yenilenme sürecine girmek gerek. Üç eyçtiemel (html) kodu bilmekle iş bitmiyor kısaca.

Şimdi kolları sıvayıp sayfa mutfağına girme zamanı. Sayfacıbaşı iş başında.

Uçuşan düşünceler:
Ne bu kardeşim, "aşçıbaşı" gibi "sayfacıbaşı", "kaptanın seyir defteri gibi" "sayfacıbaşının seyir defteri" falan... Ne kadar taklitçisin yahu!

Etiketler:

1 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa