Sayfacıbaşının Seyİr Defterİ

Bir sayfacıbaşının gözünden, görsel-işitsel-düşünsel ve de geyiksel meselelerin gayri ciddi mütaalâlarını ihtiva eder.

29 Mart 2007

Çestır ve Pardüs kayıp. Bulan beni görsün

Adını duyduğumdan beri Linüks'e (Linux) olan merakım dinmedi. Dinmedi ama bir türlü de yıldızım barışmadı, aramız hep limoniydi Linüks'le. Kâh Çip (Chip) dergisinin verdiği Kınopiks'le (Knoppix), kâh zamanında bahsettiğim Limpüs'le (Limpus) gerçekleştirdiğim denemelerim sonuç vermedi. Evet itiraf ediyorum, ben bu Linüks'ü kurmayı hiç ama hiç başaramamıştım.

Geçen gün bir arkadaşımdan Anadolu parsı Pardüs'ün (Pardus 2007) sidisini aldım. İçimde büyük bir heyecan ile ilk kez Türkçe bir Linüks işletim sistemi kuracağımı, daha doğrusu deneyeceğimin heyecanı vardı. Fakat yol üstündeki badireleri nerden bilebilirdim ki?... Ekran kartı uyumsuzluğu mu dersiniz, benim dividi (DVD) okuyucunun ısrarla asıl kurulum sidisini okumaması mı, yoksa sevgili parsımızın kurulurken beş karakterli şifreyi kabul ettim deyip kurduktan sonra değil şifreyi, kullanıcıyı bile kabul etmemiş olması mı... Her biri ayrı birer badire bunların. Şimdiye kadar çözebildiklerimi de ayrıca sizinle paylaacağım. Ayrıntıları buradan takip edebilirsiniz. Etmeyebilirsiniz de, bence farketmez.

Yine de ben bu kediyi tam çözebilmiş değilim. Bundan maada* Bizim Çestır (Chester) da kayıpmış. Biri Anadolu parsı, diğeri Afrika çitası (kaplanı diyorlar ama o bence bir çita). Aynı ailenin üyeleri olmaları hasebiyle beraber bir aile yemeğinde buluşabilecekleri olasılığını düşünmek bile istemiyorum.

Şimdi gitme vakti. Daha ayrıntılı yazmaya vakit bulursam yazarım ama şimdi vakit yok. Eskuel (SQL) hakkında hiçbir şey bilmiyor fakat nedir diye merak edyorsanız, sitemizdeki SQL Günlüğü'nü takip edebilirsiniz. Ayrıntılar için bkz:
www.sayfacibasi.com

Etiketler: , , ,

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa